2012. december 10., hétfő

Egy zaszlo miatt nem ettunk gulyast

Belfast fellazadt. Az onkormanyzat ugy dontott, hogy az orszag zaszlaja mostantol nem allando jelleggel, hanem csak meghatarozott unnepnapokon lesz kituzve a City Hall-on. Biztos ezzel is sporolnak. Na erre kitort a botrany, a protestansok, azaz azok, akik imadjak a kiralynot meg az egesz monarchiat, tuntetesekbe kezdtek, "megfosztanak bennunket az identitasunktol", "a kormany behodolt az IRA-nak", es hasonlo elmes puffogasok hallatszanak. Mult het szerdan es csutortokon a Ballysillan Leisure Centre-ben dolgoztam delutan, penteken ott zartak le az utat. Kedden es penteken az Avoniel LC-ben voltam, ott mar penteken is azt hittem, hogy nem fogok tudni bemenni, mert a hiradasok arrol szoltak, hogy a mellette levo forgalmas utat lezartak. Vegul gond nelkul eljutottam, de szombaton ott is le kellett zarni ezt az utat. Vasarnap Nori hivott, hogy menjunk a karacsonyi vasarba, meg a magyar kajaldaba, erre szombaton a vasart is be kellett ideiglenesen zarni, vasarnapra pedig nagy tuntetest szerveztek a belvarosba (ahol a vasar meg az etterem is van). Igy inkabb otthon maradtunk. Ma egy harmadik leisure centre-be megyek, Marian nem nagyon akar engedni, mondvan, az odavezeto ut az egyik gocpont. Azt akarja, hogy ne is vallaljak tulorat, de en egyelore bizom abban, hogy nem lesz gond. Ezek a tuntetok amellett, hogy kocsikat gyujtanak fel, meg megtamadjak a rendoroket (ez utobbit nagyon szeretik), meg felgyujtottak az egyik part helyi irodajat, bosszubol minden lampavasra felhuztak az orszagzaszlot, amikor penteken mentem haza, valoban ott logott minden 10 meteren. De az egy protestans kornyek, a mienken nem lattam ilyet (mert mi vegyes negyedben lakunk). 

Most penteken lesz a ceges ebed, delutan 3-kor, szerintem itt 1 oratol oriasi arcfestesi verseny lesz, valami meno helyre megyunk a belvarosban, 3 fogasos ebed, 25 font plusz az italok. A tobbiek arrol beszelnek, hogy ez a kiruccanas vagy 60 fontba fog nekik fajni, mert sokat fognak inni, es feltetelezem, hogy az ebed utan meg egy par barba is ellatogatnak. Amugy jovo het csutortokon dolgozunk utoljara, de ez a munka eleg idezojeles, mert mindenki abban remenykedik, hogy mar delben elengednek minket, es megyunk enni valamit, a tobbiek nyilvan isznak is. Nem (csak) emiatt eleg furan erzem itt magam, a szunetekben csak ulok a tobbiek kozott mint egy kuka. Multkor dobbentem ra, hogy ez azert is lehet, mert 4 honap utan erdeklodtek eloszor irantam, ekkor tettek fel az elso, a maganeletemre vonatkozo kerdest. Plusz a temak, amiket felhoznak ilyenkor: X-Factor; Szombat esti laz; I'm a Celebrity, get me out of here; plusz most hozzajonnek a karacsonyi filmek ("szerintem az egesz orszag az "Elf"-et nezte szombaton/vasarnap). Ehhez kepest mi nezunk focit, egyeb sportmusorokat, es fozomusorokat. Nincs sok atfedes. Na jo, neha beszelnek ruhakrol, sminkelesrol, ezekhez viszont siman hozza tudok szolni. Szoval kisse  kilogok a sorbol (itt is).
Flag Counter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése